Zawód technik organizacji reklamy jest zawodem szerokoprofilowym, ponieważ
skupia w sobie wiedzę
z zakresu zarówno ekonomii jak też lingwistyki i psychologii. Do
podstawowych zadań zawodowych technika organizacji reklamy należy m.in.
pozyskiwanie klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami,
a także
definiowanie szczegółowego celu reklamy przedsiębiorstwa, stosowanie
różnorodnych technik reklamowych, organizacja działań promocyjnych oraz
działalności wystawienniczej.
W zawodzie
tym niezwykle istotna rolę odgrywa umiejętność skutecznego oddziaływania na
odbiorców,
na ich postawy, emocje, przekonania, dlatego tez w procesie
kształcenia kładziemy duży nacisk na rozwijanie takich cech jak
komunikatywność, kreatywność, czy odpowiedzialność oraz stosowanie się do zasad
etyki zawodowej.
Szeroki
zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach, wymagają od
absolwenta poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Zdobycie tych
umiejętności jest niezwykle ważne
dla samodzielnego tworzenia wizualnych środków
reklamy.
Absolwent tego kierunku znajdzie zatrudnienie w takich miejscach pracy jak: specjalistyczne agencje reklamowe, działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw, biura ogłoszeń środków masowego przekazu, studia graficzne i wiele innych.